Twitter Analizi

Yemeksepeti, Teyit.org ve Türk Kızılay'ı hesaplarının twitter hesaplarının seçili kelimeler bazında verilerin grafikleri mevcuttur.

Yemeksepeti uygulamasının twitter hesabını ele aldım.. Yukarıdaki grafikte Yemeksepeti'nin yıllara göre "lahmacun" kelimesini kaç kere kullandığı görülmektedir. Yemeksepeti  Twitter hesabı 2010 yılında açmıştır. Hesapta uygulama içerisinde satılan yemeklerin reklamları yapılmaktadır. Yemeksepeti'nin açıkladığı verilere göre 2019  yılında en çok satılan ürün "lahmacun" olmuÅŸtur. Atılan tweetlere baktığımızda da "lahmacun" kelimesinin kullanımı artmıştır. Ancak 2020 yılı itibarı ile "lahmacun" kelimesinin kullanımında azalma görülmektedir. 
 
Teyit.org sitesinin twitter hesabını ele aldım. Yukarıdaki grafikte Teyit.org sitesinin yıllar içerisinde “yanlış” kelimesini kaç defa kullandığı görülmektedir. Bu grafikte 2018 ve sonrasını görmekteyiz. Teyit.org sitesi kendisi Ä°nternetteki şüpheli bilgileri inceleyen doÄŸrulama platformu olarak tanımlıyor. Ä°nternetteki şüpheli haberleri seçip, araÅŸtırmalar doÄŸrultusunda doÄŸruluÄŸunu ve yanlışlığını paylaşıyorlar. 2018 yılında 132 kez, 2019 yılında 291 , 2020 yılında ise henüz 57 defa yanlış kelimesini kullanılmıştır. 
 
Türk Kızılay’ının twitter hesabını ele aldım. Yukarıdaki grafikte Türk Kızılayı hesabının yıllar ve aylar içerisinde “bağış” kelimesini kaç kez kullandığı görülmektedir. Bu grafikte 2019 ve 2020 yıllarına ait veriler görülmektedir. Türk Kızılayı temel ilkeleri olan “insanlık, ayrım gözetmemek, tarafsızlık, bağımsızlık, hayır kurumu niteliÄŸi, birlik ve evrensellik” çerçevesinde çalışan bir yardım kuruluÅŸudur. Türk Kızılay’ı 2019 yılında 358 kez bağış kelimesini kullanıyor ve en fazla ÅŸubat, mayıs ve aÄŸustos aylarında oluyor. 2020 yılında ise daha 59 kez ve en fazla ÅŸubat ayında “bağış” kelimesi kullanılmıştır. 

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar